Posted by: alidahlan | Ogos 13, 2009

makan…

salam…

Hari ini ibu tergerak nak update blog auni. lama ibu menyepi. Hehehe buzy la konon…

Auni sejak berusia 6 bulan, dia dah boleh makan. ibu akan masakkan bubur nasi dicampur sayur n lauk(ikan@ayam@daging). kemudian bubur tu diblend supaya mudah auni nak telan. auni akan makan 2 kali sehari. kalau time sekolah mama Dahlia akn bagi auni makan.petang baru ibu pulak yang bagi.

Makan adalah perkara yang auni tunggu2…npmak je ibu bawa mangkuk, trus dia tgur ibu…dia pandai tegur dengan bunyi suara hah…hah.tapi sbenarnya dia lagi suka minum air dalam cawan. pantang nmpak cawan, dia akn pandang cawan sampaila auni dapat minum.

3 minggu lalu, kami pegi jalan2 kat kk. so kami masuk kdai barangan bayi. abah tunjuk kat ibu kerusi yang sesuai untuk auni. ibu pun setuju nak beli kerusi tu sebab fikir senang nak bagi auni makan. sekarang ni bila auni nak makan dia akan duduk dalam kerusi tu. ataupun ketika ibu sedang masak abah takde kat umah, ibu akan letak auni depan pintu dapur.hehehe …. auni tgk ibu masak, nanti bila besar boleh masak untuk abah n ibu….

Perkembangan terkini auni sekarang, dia pandai maju kedepan dengan meniarap. laju…. kadang2 ibu kat depan, auni kat bilik terus dia bergerak ke arah ibu. kadang2 ibu risau gak takut auni meniarap masuk bilik air. hehehe….lagi satu kalau ibu atau abah sedang baring, dia akan memanjat badan kami. sehabis daya tu nak cuba sampai dapat. sekarang ni auni dah lapan bulan, ibu n abah tunggu auni nak pandai merangkak pulak….cuba ya auni….!!!

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: